前陣子 Gym 引入了一套叫 TRX 的 Training Program , 只用一條尼龍帶就玩到唔同部位的健身運動。 AM 受魔鬼教練的傳统式訓練 , 始終信賴 “舉鐵” , 心想一條帶能玩幾多花臣? 有無咁堅? 若咁簡單咁使乜買咁多大型器械? 最初都覺得這只是一種 Gimmick 無甚麼特別亦不加理會。 及後AM 嫂見到有試玩就同我一齊報名去試玩半小時 , 點知一試原來十分大鑊 ………

trx11.jpg

 

TRX 全名是 Total Resistance Exercise 亦可叫作 Suspension Training, 這套系统由前美國海軍海豹突擊隊 Navy Seal 的成員 Randy Hetrick 開發出來。 由於突擊隊要到不同國家及地方執勤 , 經常維持高度體能狀態更是完成任務 , 維持生命安全所需的第一要件 , 而戰場上卻不能隨時都有完整的訓練環境更無可能帶重型健身器械去做體能訓練。 Randy 將手邊的降落傘把手、空手道腰帶隨意組起在懸掛在坦克上 , 就這麼形成一個極便利的訓練環境 , 還可隨著棲身所而變動也可讓隊員們維持超高體能表現 , 就這樣市場上新穎的訓練概念應運而生。這系统經過多次改良就變成今日的 TRX , 用嚟訓練得 Navy Seal 就知道一定唔會係 “流嘢”

trx14.jpg trx13.jpg trx12.jpg 

這條 12 呎長强化尼龍帶設計十分簡單 ,幾個環加幾個活扣鎖 , 兩個揸手及腳撐就係咁多 , 使用時只要找個高位 (天花、大門、公園的扶手或欄杆) 將之扣好 , 較啱長短就可以玩。它輕便輕巧而又可在任何環境用到的健身工具。 可因應不同動作去訓練胸、臂、膊、背、腰、腿等部位 , 而重量 Resistance 就是你自己的體重及身體傾斜度去調節難易度 , 看似簡單其實非同小可。

 

TRX 之所以難因為無任何機械或托墊輔助 Support , 一切動作要用自己身體去支持平衡及支撐 , 就算做手部運動條腰都要保持挺直 , 從而 Train 埋其他部位肌肉 。 TRX 除了强化表層肌肉外亦同時 Train 埋肌肉之間的控制力穩定性及協調性 , 達至整個人平衡 , 而這類訓練亦 Train Up 了深層肌肉 , 這是一般大型健身器械未必能做到的效果。

trx18.jpg trx17.jpg trx16.jpg trx15.jpg  

常言到有些人大隻但唔靈活 , 平衡力差成日跌親所指的就是缺乏肌肉穩定性平衡性的深層肌肉訓練。 而另一方面這套 TRX 針對的是 Core 即整條脊骨為主向外而生的深層肌肉。 香港人少運動多肥肉少肌肉 , 腰背尤其脆弱 , 所以這套 TRX Training 很有幫助。

當日試玩認識及了解整套動作及試玩不同難度動作 , AM 嫂有啲高難度動作都做唔到 , 我自己經常操練都覺得有些吃力 , 只玩了半小時個人就散晒。

trx20.jpg trx19.jpg  

當中最攞命的是腰腹 Core 的幾個動作 , 一個動作只需維持 30 秒做一兩次就夠 , 做完好似無乜嘢 , 之後條腰痛咗四日。 痛的位置是深層肌肉而不是一般 Weight Training 的表層肌肉 , 這體驗可說十分難忘。

之後再問番大隻佬及魔鬼教練佢哋都話 TRX 係好嘢嚟但不易玩 , 屬中高階的 Physical Training。

一問代理價位 TRX 連一套 DVD Training Program 要成千幾二千蚊 食水都幾深。 但諗深一層佢輕便 (唔夠 1 Kg ) 唔阻地方 , 去旅行可以帶埋去 , 又做到咁多 Set Program , 連理套 Training DVD , 去唔到 Gym 都可以在家玩 , 計落都叫做 OK  , 於是就買咗套回家作為 Gym 以外的特訓運動。

trx24.jpg trx23.jpg trx22.jpg trx21.jpg  

用了一段日子都覺得有買貴無買錯。 在天花鑽了一個專用掛鈎 , 得閒就挷條 TRX 帶上去玩吓。 每次玩時格格就話 "爸爸在家玩上吊”

這套 TRX 屬中高階健身器材 ,它不能幫你減肥 , 而本身無乜肌肉或未做過 Weight Training 的朋友一定要有專人指道下才可玩 , 因肌肉無力會令自己失平衡及容易扭傷。 女士健議去做瑜伽因為妳哋唔使操到咁大力 , 男士玩瑜伽太陰柔這套 TRX 硬朗好多。

網上 Youtube 有很多有關 TRX Training 的片段及資料可以上去睇睇 , 大家有興趣挑戰自己或攞苦嚟辛的不妨試吓 , 一試你就知係件幾甘的一件事。

 

節錄自AM的品味人生,2010/9/3

arrow
arrow
    全站熱搜

    DotComeHealth 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()